Objavljeno: 18.12.2010
Zima je već stigla u Hrvatsku na velika vrata, pa smo odlučili napraviti članak s nekoliko savjeta koji mogu pomoći da vaš ljubimac udobno i toplo prespava zimsku pauzu, koju isto tako ne simpatiziraju ni mnogi motociklisti odnosno bikeri i moto entuzijasti.
Prvi korak je da riješite svog ljubimca svih nečistoća koje su se nakupile tokom sezone vožnje na vanjskim i unutarnjim djelovima oplata, te na samom pogonskom agregatu.
Taj korak se nikako NE SMIJE obavljati korištenjem jakih mlazova vode ili vode pod tlakom, jer se voda zavlači na mjesta na koja baš ne želite da uđe dok vam motocikl stoji duži period, poput prednje i stražnje osovine, pogonski lanac i u žice i elektroniku ispod spremnika goriva.
Glavni neprijatelj svakog vozila je hrđa, a ona se stvara ako mokar ili vlažan motocikl stavite na zimljenje ispod cerade, a to nikako ne želite.
Stoga motocikl operite sa WD-om 40 te sa vlažnom i suhom krpom ili spužvom, vlažna krpa vam pritom služi za pranje vanjskih oplata motocikla kako se lak ne bi oštetio, a suha krpa služi brisanju viška WD-a 40 koji dospije na neželjena mjesta.
Zatim ako posjedujete motocikl s metalnim spremnikom goriva napunite spremnik do vrha, ali ne do granice izljevanja goriva, nego tek toliko da gorivo pokrije sve metalne površine i zaštiti ih od hrđe.
Ako pak posjedujete motocikl s plastičnim spremnikom goriva tada spremnik ispraznite do dna kako spremnik ne bi bio pod pritiskom isparenja benzina, u slučaju da spremnik nema ispusni ventil.
Drugi korak je da motocikl stavite u garažu (u suhom stanju) ako je imate i to na mjesto na kojem ima najmanje vlage.
Prije toga je još preporučljivo i podmazati pogonski lanac kako i njega ne bi hrđa napala, pogonski lanac se podmazuje po gornjoj strani lanca i po donjoj strani iza stražnjeg lančanika (Slike 1, 2 i 3) te pritom lagano vrtite kotač kako bi se sredstvo za podmazivanje ravnomjerno raspodjelilo po člancima pogonskog lanca.
Prije nanošenja maziva na pogonski lanac, lanac je preporučljivo oprati, odnosno starim novinskim papirom prvo ugrubo skinuti velike nečistoće, a potom suhom krpom finije očistiti pogonski lanac.
Ako niste te sreće da posjedujete garažu onda motocikl također stavite na mjesto na kojem se vlaga što manje zadržava, odnosno na mjesto na kojem će motocikl minimalno osjetiti padaline i biti relativno zaštićen.
Treći korak se sastoji u tome da izvadite akumulator iz pripadajućeg kućišta koje se nalazi negdje u motociklu, kako ne bi došlo do pražnjenja akumulatora i skupljanja hrđe na klemana.
Kada pristupite akumulatoru prvi korak je skidanje klema i sigurnosnog držača s akumuatora koristeći pripadajući alat.
Kada akumulator izvadite iz njegovog sjedišta kleme podmažite nekim mazivom ili ih zamotajte u krpu kako ne bi hrđale. (Slike 4 i 5)
Akumulator zatim spremite na suho mjesto na kojem je konstantna temperatura zraka sobne temperature.
Zatim komadima tkanine začepite otvore ispušnog lonca (pritom ispušni sistem ne smije biti vruć kako ne bi došlo do zapaljenja tkanine i požara) kako se, već pogađate, vlaga ne bi zavukla u ispušni lonac i uzrokovala hrđanje.
Nakon toga motocikl stavite na centralni, bočni oslonac ili na držače koji drže motocikl nekoliko centimetara od podloge (preporučljivo), te ispustite malo tlak u gumama jer se pri niskim temperaturama guma skruti i postaje manje elastična.
Na kraju motocikl prekrijete zaštitnom ceradom koja može biti pamučna ili poliesterska odnosno silikonska. (Slika 6)
Pamučna cerada (ili cerada načinjena od neke druge prirodne tkanine) se koristi za prekrivanje motocikala koji se nalaze npr u garaži i na suhom, a poliesterska ili silikonska za dvokotačna vozila koja nisu te sreće pa se nalaze na ulici ili pod nekom strehom, naravno poliesterska cerada se može koristiti u oba slučaja.
Nakon ova tri jednostavna koraka i nekoliko međukoraka, vaš ljubimac je spreman za zimsko snivanje, a mi se nadamo da smo barem nekome dali korisni savjet ili rješili kakvu nedoumicu.
Autor teksta: Marko Heder.