Objavljeno: 15.09.2022
DesertX je prvi moderni Ducati s 21 inčnim prednjim kotačem i 18 inčnim stražnjim, ovjesom s dugim hodom i novim okvirom dizajniranim posebno za off-road iskustvo.
Estetika DesertX-a uspijeva kombinirati sugestiju "Dakaraca" retro analogni stil i digitalni stil u isto vrijeme.
Izgled je zapravo nadahnut Cagivinim modelom Elefant 900 koji je bio pokretan ducatijevim pogonskim agregatom, zračno hlađeni V-Twin na kojem su 80-ih i 90-ih godina prošlog stoljeća mnogi poznati Rally vozači vozili utrku Pariz-Dakar.
DesertX je vrlo kompaktan i agresivan te kombinira oštre i oble linije duž cijeloga motocikla.
Nama se osobno svidio jer posjeduje štih starih Enduro motocikala a istovremeno je moderan i digitalan.
Prednjim krajem dominiraju okrugla LED svijetla, zaslon i masivni tank zapremine 21 litre a stražnjim krajem masivna aluminijska vilica i sjedala vozača i suvozača koja su vrlo udobna i dobro dizajnirana.
Masa praznog vozila je 202 kg a spreman za vožnju 223 kg što je odličan rezultat.
DesertX-a pokreće vodeno hlađeni V-Twin 937 kubičnih centimetara Desmodromic 11° Testastretta pogonski agregat koji razvija 110 KS (9250 okr/min) i 92 Nm (6500 okr/min) okretnog momenta.
Od opreme serijski dolazi opremljen Traction controlom, Wheelie control, Engine brake control, cornering ABS, Quickshifter up & down i Cruise control te posjeduje TFT display koji ima sve multimedijske opcije.
Što se ovjesa tiče, prednja vilica je promjera 46 mm marke Kayaba kao i stražnji mono amortizer koji je u potpunosti podesiv.
DesertX je opremljen Pirelli Scorpion Rally STR tubeless gumama koje su montirane na žbičane naplatke promjera 21 inča te 18 inča stražnji.
Za zaustavljanje brinu dvostruki diskovi promjera 320 mm te kočiona klješta marke Brembo monoblock s četiri klipa, Bosch ABS na prednjem kotaču a na stražnjem se nalazi disk promjera 256 mm te Brembo dvoklipna klješta Bosch ABS.
Riding modes su: Enduro , Rally Mode, Sport, Touring, Urban i Wet.
Spojka je hidraulična u uljnoj kupci sa Slipper action (klizna spojka).
Kakav je DesertX u vožnji?
Ducati DesertX smo isprobali na uskim i zavojitim cestama Samoborskog gorja te u šumama i makadamskim putevima a na kraju smo DesertX-a isprobali i na otvorenoj brzoj cesti.
Motocikl se snašao u svim uvjetima odlično te mu je posebno odgovarala vožnja po uskim zavojitim cestama s lošim asfaltom i šumski putevi na kojima se težina vozila od 223 kg skoro uopće ne osjeti, te je tu dao najboje od sebe.
No ostali smo šokirani rezultatima koje je DesertX pokazao na otvorenoj cesti!
Naime nismo očekivali niti u najluđim snovima da bi jedan Enduro motocikl s prednjim kotačem 21 inča i off road gumama te mase 223 kg mogao tako munjevito prolaziti zavoje! Na otvorenoj cesti DesertX doslovno leti (u Sport i Turing mapi) a tranzicije iz lijevoga u desni zavoj i obratno se izvode s lakoćom i visokom dozom sigurnosti.
Efekta samoizravnavanja u nagibu u zavoju gotovo da i nema a motocikl prati zadanu putanju kao po tračnicama dok gripa ima dovoljno da se vozač osjeća sigurno i odlučno kako bi pošteno zalegnuo motocikl u zavojima!
Općenito doživljaj u vožnji je da motocikl lebdi iznad ceste jer ovjes dugog hoda apsorbira sve neravnine a vozač sjedi vrlo visoko na sjedalu od čak 890 mm s položajem tijela kao na stolcu i široko postavljenim laktovima pa je kontrola vozila na visokom nivou a osjećaj moći stalno prisutan.
Osjećaj za grip guma je također na visokoj razini čemu pomaže kočioni sustav koji funkcionira vrlo dobro, osjećaj za kočnice je rafiniran i direktan a ovjes ne ponire duboko prilikom kočenja te ostavlja dojam sigurnosti.
Potrošnja se kretala između 4.5 i 7.5 litara prilikom mješovite vožnje, off road i otvorena cesta.
U Enduro uvjetima vožnje (Enduro mapi) sve funkcionira kako se i očekuje od Enduro motocikla, upravljač je postavljen na način da vozač ima optimalnu kontrolu vozila dok stoji ili sjedi na motociklu, oslonci za noge imaju gumene umetke te su pozicionirani također na način da vozač može u stajaćoj poziciji imati kontrolu vozila dok udobnost nije narušena.
ABS system, traction control i rad ovjesa u enduro vožnji rade točno ono što bi i trebali raditi.
Jedna od dvije stvari koja nas je zasmetala na testu je modulacija spojke. Naime poluga spojke je vrlo mekana i precizna kao i sve druge komande na motociklu no zona u kojoj kvačilo lovi je tek na samom kraju hoda poluge spojke što nikako nije dobro za off road vožnju u kojoj je sav teret na rukama i prilikom, recimo polukružnog okretanja na šumskim putevima, teško je kontrolirati motocikl u nagibu pri niskim brzinama jer spojka lovi tek na kraju pa može doći do prevrtanja vozila ako vozilo izgubi inerciju. Na navedno treba pripaziti ili se jednostavno naviknuti.
Druga stvar koja nas je zaista izživcirala i frustrirala je zvuk ispušnog sustava. Navedeno nije krivica tvrtke Ducati nego je krivac Europska unija i njezine apsurdne te nepotrebne Euro norme za motocikle koje samo štete moto industriji EU te dovode u opasnost motocikliste i narušavaju sigurnost prometa.
Naime motocikl je toliko tih u vožnji da vozač uopće ne čuje zvuk koji dolazi iz pogonskog agregata te je dojam kao da je riječ o električnom motociklu! Navedeno je opasno jer u vožnji vozač uopće nema osjećaj za brzinu te smo se nekoliko puta našli začuđeni kada smo pogledali TFT display na kojem je pisalo 140 km/h a osjećaj je bio kao da se radi o brzini od 80 km/h.
Drugi problem, još veći, je da svi ostali sudionici prometa pa i pješaci uopće ne čuju da se DesertX približava što može biti vrlo opasno u prometu.
EU norme su doslovno ubile V-Twin zvuk koji se svodi na nešto poput mljevenja metala dok je motocikl u neutralnom hodu a dok se kreće vozač čuje samo zvuk vjetra ali na svu sreću osjeća minimalne vibracije koje proizvodi V-Twin pogonski agregat.
Definitivno preporučamo ugradnju aftermarket ispušnog sustava!!! A Europskoj uniji treba pokazati srednji prst vezano za Euro norme i još mnogo drugih apsurda koji su svrha sami sebi a djeluju negativno na ekonomiju, tržište motocikala i sigurnost prometa.
Zaključno možemo reći da je Ducati DesertX prvi motocikl koji stvarno posjeduje unikatnu svestranost i iskoristivost u realnim uvjetima vožnje te briljira jednako u off road vožnji kao i u cestovnoj vožnji. Isprobali smo ga u svim uvjetima vožnje osim u pustinji i na snijegu ali definitivno možemo reći da je to motocikl s kojim se može sve, od odlaska do dućana, gradska vožnja, šuma, blato, makadam te cestovna agresivna vožnja.
Ducati je napravio dobar posao s modelom DesertX koji je zapravo prvi pravi Enduro-Rally tvrke te smo sigurni da će preuzeti pošteni dio kolača konkurenciji iz tvrtki BMW, KTM i Triumph.
Na kraju cijena. Cijena u RH iznosi 132.990.00 kn-a ili 17.650 eura.
S obzirom o kakvom se motociklu radi i s koliko opreme dolazi serijski, smatramo da je cijena opravdana ali će tržište na kraju prosuditi.
Na test ustupio: Ducati Zagreb
Autor testa: Marko Heder