Objavljeno: 23.05.2017
Isprobali smo novog Ducati SuperSporta inače jednog od legendarnih Ducatijevih motocikala koji su se proizvodili još od davne 1988. godine te su bili pokretani zrakom hlađenim V-Twin Desmodue (dva ventila po cilindru) pogonskim agregatima.
Navedena era zračnjaka je trajala do negdje 2007. godine kada je proizveden posljednji SS 1000 DS te je od tada SuperSport pao u zaborav.
No evo, deset godina poslije tvrtka Ducati je odlučila oživiti legendu te je konstruirala zaista prekrasan i performansama bogat motocikl koji je započeo novu eru u proizvodnji s tekućinom hlađenim V-Twin pogonskim agregatom Testastretta 11° zapremine 937 cm3.
Izgled SuperSporta je zaista umjetničko djelo te nam se posebno svidio u ovoj kombinaciji bijele boje s crvenim okvirom i naplatcima.
Supersport dolazi još u dvije kombinacije boja, u potpunosti crvena s crnim naplatcima u varijanti S, te crvena s dijelovima oklopa u crnoj izvedbi s crnim naplatcima u osnovnoj verziji koja nema slovo S.
Naš testni primjerak je dakle Supersport S, a S znači da posjeduje bolje elementa ovjesa od osnovne verzije, tako se na S verziji nalazi ovjes koji je u potpunosti podesiv te je marke Ohlins, također tu je i Quickshifter DQS.
Nadalje što se izgleda tiče, radi se o kombinaciji oblih i oštrih linija te je silueta samog motocikla vrlo uska, a pošto se radi o međuosovinskom razmaku od čak 1478 mm što je primjerenije nekom Monsteru ili Hypermotardu, SuperSport ostavlja dojam „velikog“ motocikla.
Prednja svjetla su izrađena u Panigale stilu ali ukomponirana u masku koja jasno daje do znanja da se ne radi o Panigaleu a posebno nam se svidio bočni oklop koji otkriva prenji dio rešetkastog okvira te se spaja u određenom djelu s spremnikom goriva.
Stražnji kraj u repu podsjeća na prvu liniju Monstera 1200, sličnost se vidi najviše u dizajnu poklopca sjedala suvozača i rešetkastom djelu okvira a posebno nas se dojmio i dio oklopa koji se nalazi ispod sjedala odnosno prolazi bočnim stranama ispod sjedala.
Mišljenja smo da je SuperSport S čak i ljepše dizajniran od Panigalea zbog detalja koje otkriva i čistoče u izvedbi svih linija koje su elegantno-agresivne, stoga nije ni čudno da SuperSport plijeni zavidne poglede gdje god da se nalazite.
Sada nešto o dojmovima u vožnji i tehnikalijama.
Tvrtka Ducati promovira SuperSporta kao sportski motor namjenjen za svakodnevnu uporabu.
Mi se s navedenom tvrdnom djelomično slažemo jer je SuperSport ipak punokrvni sportski motocikl s položajem sjedenja sličnim kao i na Panigaleu s tim da je SuperSport nešto udobniji zbog udobnijeg sjedala, položaja ruku koji ipak nije toliko ekstreman kao na Panigaleu te zbog performasi pogonskog agregata koje nisu toliko brutalne kao na Panigaleu.
Možemo ustvrditi da je Ducati Supersport na kraju dana ipak sportaš kojeg će svakodnevno koristit ljubitelji R motora koji žele performanse ali i određenu dozu udobnosti.
No ako dolazite iz svijeta Sport-Touring motocikala ili Naked filozofije nećete baš biti oduševljeni razinom praktičnosti i udobnosti.
Stoga SuperSporta preporučamo svakome tko želi sportski motocikl koji nije previše ekstreman ili nekome tko dolazi iz svijeta npr. Nakeda a želi sportskiji osjećaj za feeling u vožnji.
Kad smo kod vožnje imamo samo riječi pohvale.
Naime SuperSport nas se dojmio u vožnji otvorenim dionicama, voli zavoje te je u njima vrlo stabilan i prati zadanje putanje kao po tračnicama.
Prednji kraj u brzim prebacivanjima kroz zavoje ostavlja dojam kao da je malo težak ali zato daje dojam stabilnosti.
U nagibu kroz zavoje SuperSport ostavlja dojam velike stabilnosti te promjene stupnja prijenosa i kasno kočenje u zavoj ne narušavaju stabilnost vozila zbog prije spomenutog dužeg međuosovinskog razmaka koji vrlo konkretno surađuje s ovjesom i DTC-om (Ducati Traction Control).
Ohlinsov ovjes koji se sastoji od prednje vilice promjera 48mm i stražnjeg mono amortizera hoda 144mm radi svoj posao vrlo precizno i na nivou u svakoj situaciji te doprinosi osjećaju stabilnosti i sigurnosti u vožnji.
Kočioni sustav se sastoji od 2 x 320 mm poluplutajućih diskova, radialno postavljenih Monobloc Brembo M4-32 klješta s četiri klipa i radialnom pumpom s ABS-om, te stražnjeg diska promjera 245 mm s dva klipa u klještima i ABS, funkcionira savršeno te je doziranje i osjećaj na najvišem nivou.
Svidjela nam se i poluga stražnje kočnice koja je pozicionirana na način da je stopalo uvijek nađe iz prve u svakoj situaciji te je osjećaj doziranja također vrlo dobar.
Pogonski agregat koji je zapravo već poznat s Hypermotarda 821, odnosno Hypermotarda 939 ali modificiran s produženim stupnjevima prijenosa i drugačijim razvijanjem snage proizvodi 113 Ks pri 9000 okr/min i maksimalni okretni moment od 96.7 Nm pri 6500 okr/min.
Navedeno je u svakodnevnoj primjeni je i vše nego dovoljno za zabavu i posjete trkačoj stazi.
Snaga je dostupna već od nekih 3500 okretaja te vrlo linearno „ispeglano“ ide sve do 9000 okretaja bez ikakvih trzajeva ili rupa.
Također tu su i mape paljenja pa tako SuperSport posjeduje Riding Modes (URBAN, TOURING, SPORT) koji surađuju sa stupnjem ABS-a i DTC-a ovisno o dabranom načinu rada.
Treba spomenuti da se ABS i DTC mogu podešavati i zasebno po želji vozača.
Supersport žešće počinje vući već od 4500-5500 okr/min te ubrzava s velikom lakoćom a u tim situacijama dobro dođu i već spomenute odlične kočnice u slučajevima kada treba brzo usporiti ili se zaustaviti.
Visina vjetrobrana se može podešavati u dvije razine te je navedenu radnju moguće obaviti i u vožnji jednostavnim povlačenjem vjetrobrana prema gore ili prema dolje.
Vjetrobranska zaštita je solidna i ponudit će dobru zaštitu od vjetra vozačima do 180 cm visine.
Tijekom vožnje po gradu primjetili smo da temperatura pogonskog agregata i ispušnih cijevi brzo raste pa dolazi neugode u nogama i stražnjici, također zglobovi na rukama počinju boljeti kao i kod svih ostalih Sportskih motocikala a kao posljedica navedenog je zamor ruku.
SuperSport počinje biti udoban za vožnju pri brzinama većim od 120 km/h, kada dolazi do rasterećenja ruku i ovjes postane mekši a osjećaj kontrole vozila i zabava samo rastu.
Pri nižim brzinama ovjes ostavlja dojam rigidnosti te koji put zna i lupiti bubrege kao i svaki drugi tipični R motor.
Što se tiče rada mehanike komandi i poluga, možemo konstatirati da su sve tipke lijepo dizanirane i na dohvat prstiju te ih je lako koristiti, također navedeno vrijedi za polugu kočnice i kvačila koja je mekana i radi bez greške.
Mjenjač je također mekan i radi kao kroz putar te nam se ni jednom nije dogodilo da smo promašili stupanj prijenosa ili nezgodno prebacili u višu ili nižu brzinu.
Jedina zamjerka koju imamo su retrovizori.
Iako su solidne veličine i dobro pozicionirani, nismo nikako mogli naći položaj u kojem ne vidimo laktove i otprilike pola širine ceste te retrovizori jako vibriraju i vrlo je teško konstatirati što točno vozač vidi iza sebe u vožnji.
U vožnji nas se SuperSport najviše dojmio na velikim otvorenim cestama punim zavoja gdje jednostavno briljira i s lakoćom izvodi sve zahtjeve vozača.
Snage uvijek ima dovoljno i u svim režimima rada te osjećaju sigurnosti pridonosi veliki međuosovinski razmak te pri naglim ubrzanjima nema nikakvih uvijanja ovjesa i okvira, a također motocikl je stabilan pri naglim kočenjima i u nagibima.
Supersporta je moguće voziti u petom stupnju prijenosa 110 km/h bez da se pogonski agregat buni pa kad sportska vožnja dosadi ili dođe do umora moguće je ugodno krstariti i slušati grmljavinu koja dolazi iz ispušnih cijevi koje su zagušene s Euro 4 normama.
Sigurni smo da Termignoni ispušni sustav daje bolju grmljavinsku simfoniju ali ni ova serijska „zagušena“ nije loša pri nižim okretajima.
Potrošnja goriva je veliki plus.
Potrošnja na našem testu se kretala oko 5-7 litara na 100 prijeđenih kilometara što je impresivan rezultat.
Ukupno gledajući nemamo nekih zamjerki osim retrovizora.
Ducati je još jednom uspio stvoriti proizvod visokih performanski i kvalitete te je oživio jednu od legendi 90-ih godina prošlog stoljeća.
Cijena u RH je 106.990,00 kn za osnovni model.
S verzija košta 119.990,00 u crvenoj boji te 121.990,00 kn u White Silk boji.
Na tržištu je da ocjeni dali su navedene vrijednosti opravdane ili ne.
Autor, Test vozač: Marko Heder