Objavljeno: 14.11.2010
Moto entuzijast Marko Bitenc, može se pohvaliti činjenicom da je ponosni vlasnik jednog Tuona iz 2003. godine kakav se ne viđa često na prometnicama bilo gdje u svijetu.
Naime odlučili smo predstaviti Markov „uređeni“ primjerak zbog njegove unikatnosti te zbog činjenice da se prvi „stari“ modeli Tuona više ne viđaju često na prometnicama, iz razloga, što se radi o streetfighter motociklu izrazito sportskih osobina koji zahtjeva iskusnog i opreznog vozača zbog brutalne naravi koju posjeduje, pa je nažalost puno tih prvih modela Tuona završilo u starom željezu.
Stoga je Markov Tuono poseban već po tome što je još tu s nama i što je prešao 30.000 sretnih kilometara.
Krenimo od najvećeg zahvata koji je napravljen na motociklu, a to je zamjena prednje vilice onom sa novog modela Tuona koja posjeduje prihvat za radijalne kočione čeljusti pa je sukladno tome ugrađen i kočioni sklop sa radijalnim čeljustima preuzet sa modela RSV Factory.
Nadalje tu su bočni poklopci pogonskog agregata, hladnjaka, usisi za zrak, kućište instrumentacije i prednji pokazivači smjera sve u karbonu, kao i prednji blatobran također od karbonskih vlakana.
Stražnji pokazivači smjera su integrirani u stražnja svijetla sa led diodama, tu su Pazzo poluge ručnih komandi kvačila i kočnice koje se daju podešavati po raznim parametrima, stražnji Ohlins amortizer s odvojenim podešavanjem prednaboja, Sato Racing Type 2 podešavajući nogari za vozača, Mivv Titanium ispušni sustav koji Tuonu daje zaista prekrasni V- twin duboki zvuk, te mnogi drugi detalji poput slidera na prednjoj i stražnjoj osovini.
Sve navedeno tvori jedan zaista prekrasni primjerak Tuona, koji na cesti leži nešto bolje od osnovne verzije starog Tuona, te se i vozi s većim guštom.
Iako na motociklu ništa nije prerađivano već se radi o jednostavnoj ugradnji komponenti iz aftermarket ponude, te ugradnji ovjesa i kočionog sustava s novije braće u familiji RSV koji su skoro 100% kompatibilni sa starijim modelima (trebalo je za vilice izraditi prstene debljine 1 mm i distancer za diskove na prednjoj felgi zbog kočionih čeljusti), možemo konstatirati da je Markov Tuono voznija i sigurnija verzija Tuona iz 2003. godine.
Marku i njegovom Tuonu ala carbonio želimo još puno, puno sretno prevaljenih kilometara, te se nadamo da smo s ovim člankom barem nekom stavili bubu u uho tj, dali ideju kako potrošiti kune iz novčanika (čitaj: kako urediti svog ljubimca).
Autor teksta: Marko Heder.
Na test ustupio: Marko Bitenc.