Objavljeno: 14.08.2023
Poučeni vlastitim iskustvima s ceste vezano za porast vozača koji koriste mobitel dok voze po lijevoj strani ceste i sjeku zavoje, odlučili smo napraviti osvrt na utjecaj koji onboard kamera može imati na sudionike u prometu te vozače motocikala.
U situacijama kada vozači motocikala koriste onboard kameru primijetili smo da ostali sudionici u prometu mijenjaju svoje ponašanje u prometu čim spaze da motociklist ima onboard kameru.
Preporučamo da ako koristite onboard kameru da ona bude smještena na kacigi ili na držaču kamere koji se nalazi preko prsa vozača, zašto?
Naime na navedenim mjestima drugi vozači puno prije spaze da se radi o kameri nego kada je ona montirana na sam motocikl jer na motociklu kamera izgleda kao neki serijski dio samog motocikla ili navigacija.
Također ako se kamera nalazi na kacigi ili prsima tada kamera snima ono prema čemu su tijelo ili glava okrenuti što je mnogo bolja opcija jer se tada bolje vidi cijeli kontekst neke navodne situacije u prometu.
Primijetili smo da bahati vozači koji najčešće voze BMW ili Audi malo smire svoje komplekse te se ne nabijaju na rep motocikla, te nisu toliko voljni krenuti liječiti svoje komplekse utrkama ili namjernim oduzimanjima prednosti kada spaze da motociklist ima kameru.
Također vozači koji vole oduzimati prednost iz sporednih cesta također “ako uspiju” vidjeti da motociklist ima onboard kameru odjednom odustanu od namjere oduzimanja prednosti, što nikako ne znači da ako imate onboard kameru da trebate vjerovati svim sudionicima prometa te zaboraviti na oprez!
Isto tako onboard kamera ima utjecaj na samog vozača motocikla, tzv. psihološki efekt pa i sami vozači motocikala počinju opreznije voziti.
Moramo napomenuti vezano za zakonski dio korištenje onboard kamere. Naime ukoliko vozač motocikla snimi prilikom vožnje na javnoj prometnici neki teži prekršaj ili kazneno djelo objesne vožnje (poput korištenja mobitela prilikom vožnje po lijevoj strani ceste) te snimku dostavi nadležnoj policijskoj upravi, policija ima pravo odlučiti da li će pokrenuti kazneni postupak ili ne te ima pravo okarakterizirati o kakvom se prekršaju ili kaznenom djelu radi.
Također sudovi u Republici Hrvatskoj najčešće ne priznaju snimku s kamere vozača kao dokaz jer se radi o “nevlaštenom snimanju” ali to ne znači da snimka nema utjecaj na odluku suda.
Svrha ovog teksta nije da potakne vozače motocikala da postanu tužibabe te odjednom svi počnu snimati najmanje i najgluplje sitnice u prometu koje svi nekad činimo nego je svrha ovog teksta prevencija onih najlošijih situacija u prometu te pomoć da svi zajedno sačuvamo pokoji živac i uživamo u vožnji bez da nam tu vožnju pokvari neka iskompleksirana budala.