V4 Granturismo novi pogonski agregat iz tvrtke Ducati koji napušta tradicionalnu Dezmodromiku

Objavljeno: 22.10.2020


Tvrtka Ducati se odlučila na radikalan zaokret u proizvodnji pogonskih agregata, naime novi V4 Granturismo agregat će imati distribuciju ventila putem opruga i klasičnih bregastih osovina. Ducati je kao tvrtka do sada bio poznat kao jedini proizvođač u svijetu motocikala koji je koristio Dezmodromiku, sistem kojeg je uveo u tvrtku Ducati Fabio Tglioni glavni inžinjer Ducatija (1954.g-1989.g).

Sistem otvara i zatvara ventile putem zupčanika, od kojih 2 otvaraju ventile a jedan ih zatvara te je za pokretanje tih zupčanika zadužen remen a ne lanac kao kod klasičnih pogonskih agregata.

Posljedica toga je preciznije ubrizgavanje smjese goriva u cilindar te time i bolje sagorijevanje.

Postoji još jedna prednost kod Dezmodromike u odnosu na klasični sustav ventila, a ta je da Dezmodromski sustav pošto je mehanički i kod njega nema opruga koje vraćaju ventile u pravilan položaj, nema niti mogućnosti da dođe efekta titraja ventila koji zatim uzrokuje nepravilnije ubrizgavanje smjese zraka i benzina u cilindar i time nepravilniji rad cijelog pogonskog agregata.

Zašto se Tvrtka Ducati odlučila na ovakav potez nije nam poznato, no u svojoj reklami novog V4 Granturismo agregata navode smanjene troškova održavanja i servisne intervale štelanja ventila svakih 60.000 km u što čisto sumnjamo!

Pravi ljubitelji marke Ducati će zasigurno biti razočarani a tek treba vidjeti što će na to reći nove generacije Ducatista kada tehnologija zaživi u praksi.