Kymco i Hyosung su „navodno“ kineske tvrtke.

Objavljeno: 26.04.2010


Ovaj tekst ima namjenu razbijanja fame oko porijekla i kvalitete u proizvodnji navedenih tvrtki, jer zbog imena azijskog prizvuka tih tvrtki, općenito je mišljenje da se radi o Kineskim prozvodima, što je u stvarnosti potpuno pogrešno i daleko od prave istine.

Počinjemo sa Kymcom jer je on nešto poznatiji na našem tržištu od Hyosunga.

Kymco je skraćeni naziv za, Kwang Yang Motor Company, i radi se o Tajvanskoj tvrtki (Tajvan otok u blizini Kine).
Kymco je osnovan daleke 1963. godine, a prvobitna namjena te tvornice je bila da proizvodi djelove za Japansku Hondu. Kymco je kasnije počeo proizvoditi svoje motocikle, skutere a nedavno i ATV vozila odnosno četverocikle koje pokreću pogonski agregati koncepcijski slični Hondinim, jer je Kymco iz očitih razloga uzeo Hondu kao uzor za proizvodnju motocikala.
Kymco je prvi svoj skuter proizveo 1970. godine što je jako rano kad se uzme u obzir da je i Honda prvi svoj skuter proizvela 70-ih godina 20-og stoljeća, a svoj prvi motocikl 1947. godine.

Glavno sjedište Kymca je smješteno u Tajvanskom gradu Kaohsiungu i ima oko 3000 zaposlenih radnika, te proizvodi oko 490.000 vozila godišnje, što je impresivan podatak.
Kymco posjeduje i svoje tvornice u Jakarti (Indonezija), Shanghai (Kina), te posluje na tržištu koje ima skoro 2 milijarde stanovnika.
Ako to usporedimo sa Europom koja ima 700 milijuna stanovnika onda se lako može shvatiti o kojoj se veličini tržišta radi i da je ta proizvodnja i tržiše više puta veće od Europskog.
Treba dodati i čnjenicu da Kymco izvozi svoje proizvode u SAD, Europu i Australiju.
No pustimo tržište i podatke, nego vratimo se Kymcovim proizvodima.

Kymco je tvrtka koja je specijalizirana za proizvodnju motocikala malih i srednjih zapremina od 50 do 650 ccm, skutera svih zapremina i tipova, te ATV vozila malih i srednjih zapremina.

Motocikle pokreću pogonski agregati koji su koncepcijski vrlo slični Hondinim agregatima.
Naime uzmimo za primjer Kymcov top model motocikla koji se prodaje u nas, custom- cruiser Venox 250 čiji test ste mogli pročitati i u više brojeva domaćih moto časopisa.
Venoxa pokreće dvocilindrični vodeno hlađeni pogonski agregat koji je koncepcijski skoro isti kao Hondin model Magna 250 koji je također dvocilindraš v- konstrukcije s vodenim hlađenjem.

Taj Kymcov pogonski agregat koji se ugrađuje u Venoxa je je dorađen i poboljšan u smislu da isporčuje do 10% više snage u odnosu na ostale konkurentne custom cruisere od 250ccm, kao npr. Yamaha Drag-Star 250 i Suzuki Intruder 250 koji raspolažu snagom od 22 Ks a Venox 27,5 Ks i još pritom ima izgled vozila koje izgleda kao da ima 750 ccm odnosno i do 500 kubičnih centimetara više, dok japanska konkurencija po tom pitanju ne daje baš mnogo.

Poanta primjera je da se pokaže smjer kojim je Kymco krenuo, a to je proizvesti motocikl visoke kvalitete, koji raspolaže većom snagom od konkurencije i izgledom koji ga svrstava u višu klasu custom cruisera, po cijeni koja NIJE niska kako se općenito smatra, nego je 5-10% niža u odnosu na konkurenciju.

Kao primjer za cijenu opet može poslužiti Venox 250 koji kod nas košta između 4800 i 5200 eura do registracije ovisno o marži koju uzima prodavač kod nas, a ona se razlikuje u pojedinim djelovima Republike Hrvatske.
Cijena Yamahinog modela Drag- star 250 je bila oko 42 tisućue kuna što je preračunato u eure oko 5600 eura.
Razlika u cijeni je vidljiva i jasna, ali Kymco da bi konkurirao Japanskoj konkurenciji, je morao ići tim putem, znači nuditi više a po malo nižoj cijeni.

Cijena se može usporediti i čak sa Kawasakijevim modelom Er-5 koji ima 250 ccm više od Venoxa odnosno ima 500 ccm a cijena mu je bila dok ga nije nasljedio Er- 6N, oko 5800 eura što je opet ne baš velika razlika u odnosu Kawaskija i Kymca Venox 250.

Treba spomenuti i činjenicu da Kymco ne uvozi cijelu paletu svojih proizvoda u Europu odnosno RH, pa je na Kineskom ili Američkom tržištu moguće naći iste modele kao i kod nas, ali drugačijih kubikaža i modificiranog izgleda.
Tako Npr u Kini možete pronaći Kymcov model malog custom cruisea Zing 125, ali ne standardne zapremine od 125ccm nego zapremine 150 ccm, ili na tržištu SAD-a, Venox od 500 ccm ali identičnog izgleda kao i onaj koji je dostupan kod nas.
Poanta svega prije navedenog je bila pokazati da Kymco ima svoju tradiciju i iskustvo u konstruiranju motocikala i skutera od 70-ih godina 20-og stoljeća, a četverocikala od kraja 90-ih, kada su se i četverocikli većinom i pojavili ozbiljno na tržištu, i ne treba ga uspoređivati sa Kineskim proizvodima koji su se pojavili na tržištu prije 3 do 5 godina i proizvode motocikle i skutere u što jeftinijoj proizvodnji da bi se plasirali na tržište po najnižoj mogućoj cijeni.

Ako usporedite izgled i detalje sa Hondom magnom 250 na slici (Honda Magna 250), uočavaju se velike sličnosti koje dolaze do izražaja u izgedu ali i koncepciji samog pogoskog agregata, koji nije isti na oba modela već samo posjeduje istu bazu u konstrukciji ali koristi malo drugačija tehnička rješenja kod Venoxa za razliku od Honde koja je na tržište izašla prije Kymcovog modela.

Druga marka koja prekrštena nepravedno u Kineza je Hyosung koji ima sjedište u Južnoj Koreji sa sjedištem u Seulu.

Hyosung je zapravo veliki industrijski konglomerat koji je nastao 1957. godine, a objedinjuje: kemijsku, tekstilnu, građevinsku, trgovinsku i motociklističku industriju.

Naziv Hyosung dolazi od Koreanskog imena Hyoseong, a tvrtka ima oko 6000 zaposlenika, što je upola više od Kymca.
Hyosung također posluje na ogromnom tržištu, a najviše trguje sa SAD-om kojem među ostalim stvarima isporučuje svoje pogonske agregate iz industrije motocikala.
Dio Hyosungovog konglomerata koji se specijalizirao za moto industriju proizvodi također motocikle malih i srednjih zapremina, skutere koji su se na našem tržištu pojavili među prvima već 1996. godine i ATV vozila.
Hyosungov motociklistički dio je započeo sa svojim radom 1978. godine a već 1979. godine je kupio licencu od Suzukija za dizajn pogonskih agregata.

Od 1978 do 1987. godine Hyosung je proizvodio motocikle pod licencom Suzukija i u uskoj suradnji sa Suzukijem, koji mu je kao i kod Kymca bio Japanski uzor.

Od 1987. godine Hyosung postaje samostalna tvrtka u proizvodnji motocikala i skutera i do danas se uspio razviti do te mjere da više ne proizvodi samo motocikle za široke mase nego plasira na tržište i motocikle i skutere koji su kvalitetom i dizajnom na razini Japanskih proizvoda, tu treba spomenuti i činjenicu da najnovije moto uratke Hyosunga dizajniraju Talijanski dizajneri, od kad je Hyosung kupio Italjet.

Trenutni top proizvod u Hyosungu je dvocilindrični vodeno hlađeni pogonski agregat od 650 ccm koji je nastao na bazi Suzukijevog modela SV 650 a u pripremi je i agregat od 1000ccm.
Hyosungov agregat je dorađen kako bi mogao konkurirati drugim dvocilindrašima, pa usporedbe radi razvija 79 konjskih snaga u odnosu na Suzukijev SV koji razvija 72 konjske snage.
Taj Hyosungov agregat se ugrađuje na modele: GT 650 Comet, custom cruiser Aquila GV 650, GT 650 S koji je sportska verzija nakeda GT 650 Comet sa poluoklopima, GT 650 X i R model, GT 650 R sa punim oklopima.

Svi navedeni modeli su opremljeni prednjim izokrenutim vilicama promjera 43 mm, dvostrukim kočionim diskovima na prednjem kotaču s četveroklipnim klještima, čeličnim okvirom u obliku dvostrukih greda i dvocilindričnim pogonskom agregatom koji je među najsuvremenijima u svijetu.

Hyosung ima još cijelu paletu pogonskih agregata koje ugrađuje na skutere i ATV vozila i bilo jako teško opisati svaki od njih, jer bi to zauzelo cijelu jednu manju knjigu prostora, a to vrijedi i za tvrtku Kymco, pa ćemo stati na loptu i za kraj reći još da je tvrtka Eurorent koja je zastupnik Suzuki motocikala za Hrvatsku, od godine (2008) postala i ovlašteni uvoznik i serviser za Hyosung motocikle, pa je skoro cjelokupna paleta proizvoda tvrke Hyosung postala dostupna kod nas, po cijenama koje opet nisu Kineski male nego su malo niže u odnosu na Suzuki.

Tako Hyosungov naked GT 650 Comet možete nabaviti po cijeni od 5800 eura što je 2000 eura manje od od Suzukijevog SV 650 koji košta 7800 eura ili model custom cruisera Aquila GV 650 kojem se cijena kreće između 6500 i 7000 eura ugrubo, ovisno o varijantama boje i opremi.

Još za kraj se treba vratiti u prošlost prije 30-ak godina kada su se na našem tržištu pojavili Japanski motocikli koji nisu bili baš dobro u početku prihvaćeni a cestama su vladali BMW, MZ, Britanski Triumph i neke Talijanske marke, te su u početku bili doživljavani kao manje kvalitetni i jeftini, a danas slove za najkvalitetnije, najnaprednije i ne „baš jeftine“ marke motocikala u svijetu.

Europske marke motocikala kao BMW, KTM, Ducati, Aprlilia i Triumph su se počele doživljavati kao skupe investicije koje u pogledu snage i kvalitete nisu na razini Japanske četvorke, odnosno za uložen novac ne daju toliko puno koliko daju Honda, Yamaha, Suzuki i Kawasaki i još uz to performansama su uglavnom slabiji.

Treba uzeti u obzir i činjenicu da su ideju za četverocilindrične agregate Japanci uzeli od Talijana, točnije Gilere koja je u vrijeme početaka Japanskih proizvoda imala poznate redne paralelne četveroclindrične agregate a danas proizvodi uglavnom skutere!!!
Tko zna, možda za još 30-ak godina Kymco i Hyosung postanu u odnosu na Japanske i Europske moto- marke superiorniji motocikli.
Nikad se ne zna. Živi bili pa vidjeli!