Test: Ducati Diavel 1260 S

Objavljeno: 09.06.2019


Ducati Diavel 1260 S je nasljednik modela Diavel 1200 koji je do sada imao dvije reinkarnacije.
Kakva je treća reinkarnacija Vraga iz Bologne donosimo u nastavku.

Da podsjetino, Diavel na talijanskom narječju iz Bologne znači Vrag a naš testni Diavel 1260 S ima itekako vražjih karakteristika no one su umanjene ugradnjom elegantnijeg i smirenijeg pogonskog agregata, te ispušnog sustava koje je prezagušen Euro normama.

Izgled Diavela 1260 njeguje dobro poznata niska i izdužena silueta s stražnjim masivnim kotačem, odnosno naplatkom, masivnim pogonskim agregatom koji je posebno uočljiv zbog većih dimenzija glave cilindara te izostanak klasičnog okvira.

Naime Diavel 1260 S posjeduje monocoque frame pa stoga okvir ne skriva pogonski agregat od pogleda nego dapače, naglašava prizor masivnog V2 pogonskog agregata.
Prednji kraj je ukrašen masivnom vilicom Öhlins promjera 50 mm koja je potpuno podesiva, masivnim spremnikom goriva trokutastog oblika zapremine 17 litara te bočnim hladnjacima tekućine i svjetlom koje je preuzeto s modela XDiavel 1260.

Kad smo već kod usporebe s XDiavelom moramo napomenuti da Divel 1260 S ima puno sličnosti s XDiavelom, najveća je da posjeduje isti pogonski agregat Testastretta DVT zapremine 1262 ccm koji razvija gotovo identičnu snagu kao i onaj koji se ugrađuje na XDiavela a radi se o 159 KS (117 kW) pri 9,500 okr/min, te 129 Nm pri 7,500 okr/min, dakle 3 Ks i 0,2Nm više od XDiavela 1260.

Druga najveća sličnost s XDiavelom je prednje svjetlo te slična konstrukcija monocoque okvira koji je montiran direktno na glave cilindara pogonskog agregata.

Treća sličnost je ispušni sustav koji se sastoji od velikog lonca iz kojeg izviruju kratke cijevi topova.
Dakle novi Ducati Diavel 1260 S zapravo ima više sličnosti s XDivelom koji je pravi Cruiser nego s Diavelom 1200 koji je Power Cruiser.
Diavel 1200 posjedujeTestastretta 11 pogonski agregat koji je eksplozivnije naravi i mrvicu manje uglađen od novog 1260 DVT agregata te klasični okvir od čeličnih rešetkastih cijevi u skladu s dugom tradicijom Ducati proizvoda.

Prije nego što počnemo s dojmovima iz vožnje još malo tehničkih zanimljivosti.
Ducati Diavel 1260 S serijski dolazi opremljne s Ducati Safety Pack: Bosch Cornering ABS Evo, Ducati Traction Control Evo DTC. Riding Modes, Power Modes, Ducati Wheelie Control Evo (DWC), Cruise Control system, TFT Display i Ducati Link app pomoću kojeg je moguće koristeći mobilni uređaj podesti Power Modes, ABS i Traction Control.

Prva stvar koju vozač primjeti kad sjedne u sjedalo Diavela je udobnost i osjećaj sigurnosti, pristiskom tipke eletropokretača čuje se zvuk koji je više karakterističan za skuter od 50 ccm no kad se pogonski agregat pokrene cijeli motocikl zavibrira i zabrunda i to je nažalost to od zvučne kulise.

Euro norme su glavni i jedini krivac za navedeno, te je u vožnji motocikl gotovo nečujan vozaču te samo prilikom puštanja gasa pri većim brzinama zvuk postane sličan kao da je riječ o V2 motociklu, u ostalim slučajevima, npr. prilikom gradske vožnje pri niskim okretajima ispušni sustav zvoni s neugodnom rezonacijom te se više čuju zvukovi koji dolaze iz samog agregata i kočnica nego sam ispuh.

Kad kažemo zvuk iz kočnica onda pritom mislimo na prednju kočnicu koja se sastoji od 2 x 320 mm diska, koje grizu radijalna Brembo monobloc 4-piston M50 klješta, naime kočnica funkcionira odlično u svim situacijama ali pri brzinama nižim od 20 km/h neugodno cvili.

Ne možemo tvrditi da je to karakteristika svih novih Diavela 1260 S jer uvijek postoji mogućnost da je riječ o nekakvom smeću koje se nakupilo u kočionim pločicama ali u vožnji gradom nas je iritiralo.

Stražnja kočnica koja se sastoji od diska promjera 265 mm i dvoklipnih Brembo klješta ne cvili i radi odlično kao i prednja kočnica no imali smo problema s pronalaženjem poluge kočnice koju smo u nekoliko situacija tražili kao skriveno blago, jer poluga je smještena prenisko pa je vozač prisiljen prednji dio stopala dobrano pomaknuti prema dolje ne bi li napipao polugu, šteta, jer inače Diavel 1260 S pruža osjećaj velike sigurnost pri kočenju zbog svoje dužine i niskog težišta te bi dojam kočenja bio još i bolji da je je poluga stražnje kočnice postavljena centimetar više.

Tu je kraj svih mana koje smo primjetili na Diavelu 1260 S.

Diavela smo isprobali po zavojitim magistralnim cestama na kojima briljira pri promjenama nagiba i ulascima u zavoje.

Iako je stražnja guma široka 240/45 ZR17, konstruiana je baš za Diavela 1200 pa je oštrijeg presjeka te je zbog navedenog moguće brzo svladavati zavoje, svladavanje zavoja nije na razini R ili Supermoto motocikla ali je na visokoj razini kad se usporedi s drugim Power krstaricama.

Diavel 1260 S voli duge i pregledne zavoje koje svladava s preciznošću i lakoćom dok oštriji i zatvoreniji zavoji zahtjevaju iskusnijeg vozača.
Položaj sjedenja je vrlo udoban i sličan kao kod XDiavela no s razlikom da su noge više povijene a ne ispružene prema naprijed kao na XDiavelu, što je potrebno kako bi se motocikl mogao voziti sportskije.
Vozač visine 180 cm može provesti skoro cijeli dan na Diavelu bez da osjeti bolove u stražnjici ili rukama, no bolovi u vratu su druga priča.

Diavel ne posjeduje aerodinamičnu zaštitu no s obzirom da vozač sjedi duboko u motociklu donji dio tijela je zaštićen a poprsje, glava i vrat su izloženi velikom pritisku vjetra nakon što se prođe brzina od 130 km/h te tada vožnja postane zamorna i sili vozača da zalegne na tank.
Diavel nije ni zamišljen za takvu vrstu vožnje pa mu to ne zamjeramo, a možemo istaknuti da je pri opuštenoj vožnji Diavel vrlo elegantan i uglađen te ne sili vozača na divljanje nego to ovisi o raspoloženju samog vozača.

Ako kojim slučajem vozač osjeti nadahnuće za žustriju vožnju Diavel će sve odraditi kako treba i više od toga no više mu odgovara umjereniji tempo u kojem daje najbolje od sebe.
Ovjes je jednom rječju vrhunski, motocikl je miran čak i kada kratki hod stražnjeg ovjesa počne udarati vozača pod bubrege što se događa na prometnicama punim izbočinama a više se osjeti pri nižim nego pri višim brzinama.

Ovjes nekada svojom tvrdoćom uznemiri cijeli motocikl no nikada do te mjere da bi se vozač osjetio ugroženo te doprinosi preciznosti upravljanja vozilom.
Ulaskom u zavoje potreban je veći fizički angažman vozača da „baci“ motocikl u nagib zbog same dužine vozila (1600 mm međuosovinski razmak) i spomenute stražnje široke gume no nakon što se navedeno svlada Diavel postaje zabavan.

U gradskom prometovanju Diavel 1260 je dosta agilan te je zbog kompaktnih dimenzija moguće provlačenje kroz zaustavljenu kolonu automobila a i prilikom polukružnog okretanja nije loš zbog kuta prednje vilice od 27 stupnjeva i dostatnog hoda zakretanja upravljača.
U navedenoj situaciji pogonski agregat ne zagrijava pretjerano vozača što je još jedan plus a niti težina od 244 kg. s punim spremnikom goriva ne dolazi do izražaja, naprotiv, dojam u vožnji je da se radi o vozilu od oko 200 kg. težine.

Također u vožnji nas je Diavel 1260 više podsjećao na XDiavela nego na svog prethodnika Diavela 1200 koji je imao više temperamenta i sportskiji štih.
Diavel 1260 je definitivno više uglađen i civiliziran motocikl što će se nekima svidjeti a nekima neće ovisno o ukusu i stilu vožnje.

Šestbrzinski mjenjač je mekan i precizan te se neutralni hod nalazi s lakoćom a s lakoćom se koristi i poluga kvačila koja je odlično sinhronizirana s motociklom i vozačem te poluga prednje kočnice koja je mekana ali precizna.

Retrovizori su pregledni i ne vibriraju u vožnji a mogućnost podešavanja im je solidna.

Primjetili smo da ručica gasa na novom Diavelu 1260 S ima duži hod u kojem ostvaruje potisak, odnosno ubrzanje, navikli smo kod novih generacija Ducati motocikala da je hod ručice gasa dosta kratak te gas već hvata žustrije u prvih nekoliko mm hoda, Diavel 1260 S žustrije ubrzava tek kad se ručica odvrne do polovice hoda.

Iskoristivost pogonskog agregata DVT je obilna u svim okretajima rada agregata, motocikl vuče već od 3500 okr/min a radni raspon mu je od 4000 do 8500 okr/min u kojem je krivulja snage ispeglana do savršenstva.

Problemi s snagom se javljaju samo pri nižim brzinama gdje pri naglom oduzimanju gasa Diavel zna pocuknuti, smatramo da se navedeno može fino poštelati prilikom odlaska na prvi servis te je stvar riješena.

Ubrzanja za koja je Diavel 1260 S sposoban su blizu nivoa jednog modernog R motocikla, ne čudi s obzirom na veliki okretni moment koji je dostupan svuda u krivulji razvijanja snage.
Potrošnja goriva varira ovisno o modu rada pogonskog agregata kojeg vozač odabere i tempu vožnje, no ona se kreće u granicama od 4.5 do 8.5 litara što je odličan rezultat s obzirom da se radi o skoro 1300 ccm zapremine, snazi od 159 Ks koje treba napojiti te težini vozila od 244 kg. u punoj spremi.

Za kraj možemo zaključiti da je Ducati Diavel 1260 S vrhunska pila koja može biti zabavna na otvorenim cestama i u gradu prilikom ispucavanja sa semafora na semafor, Diavel može postati i praktični motocikl ugradnjom bočnih kofera i vjetrobranskog stakla u touring paketu.

Najviše nas je zametala činjenica da je zvučna kulisa motocikla uništena totalno EU normama te smatramo da je to nepotrebno i čini trošak građanima EU jer su prisiljeni plaćati više novaca od recimo građana SAD-a gdje su Ducati proizvodi jeftiniji, te su građani EU zakinuti i za izgled koji se često narušava ugradnjom ispušnih sistema koji jednostavno ne pašu na umjetnička remek djela iz Italije i ostatka Europe.

Smještaj poluge stražnje kočnice će zasmetati vozače koji vole koristiti puni potencijal vozila a drugi kojima je dosta prednja kočnica neće navedeno niti primijetiti.
Na kraju cijena od 188.990,00 kn u RH za S verziju koja ima bolji ovjes i kočnice od standarne verzije, treba reći da Multistrada 1260 S s istim pogonskim agregatom i više opreme košta 173.990,00 kn te je verzija Touring Pack također jeftinija.

Da li je cijena opravdana?

Smatramo da nije, te općenito možemo primijetiti da cijene motocikala u globalu rastu te postaju nerealne unatoč činjenici da moderni motocikli nude tehnologiju i kvalitetu.

Test vozač: Marko Heder